Diferència entre revisions de la pàgina «ASIX/M08/UF2/A01»

De Lordwektabyte Wiki
Salta a la navegació Salta a la cerca
Línia 25: Línia 25:
 
:'''Nota:''' la comanda <code>setenforce</code> posa el SELinux en el mode que li diem com a paràmetre però retorna al comportament configurat (definit a <code>/etc/selinux/conf</code>) al següent reinici. De manera que si volem fer aquest canvi permanent, editarem el fitxer i posarem '''''PERMISSIVE''''' en comptes de '''''ENFORCING'''''.
 
:'''Nota:''' la comanda <code>setenforce</code> posa el SELinux en el mode que li diem com a paràmetre però retorna al comportament configurat (definit a <code>/etc/selinux/conf</code>) al següent reinici. De manera que si volem fer aquest canvi permanent, editarem el fitxer i posarem '''''PERMISSIVE''''' en comptes de '''''ENFORCING'''''.
  
Un cop tenint l'Apache i MAriaDB instal·lats i funcionant, podem instal·lar el paquet PHPMyAdmin des del repositori ''epel-release'':
+
Un cop tenint l'Apache i MariaDB instal·lats i funcionant, podem instal·lar el paquet PHPMyAdmin des del repositori ''epel-release'':
 
<source>
 
<source>
 
yum install epel-release
 
yum install epel-release
Línia 31: Línia 31:
 
</source>
 
</source>
 
{{imatge|M08UF2A011.png}}
 
{{imatge|M08UF2A011.png}}
 +
{{imatge|M08UF2A012.png}}
 +
Si tot va bé, tindrem PHPMyAdmin funcionant i podrem accedir des de la màquina host des de la web <code>http://192.168.56.4/phpmyadmin</code>
 +
{{imatge|M08UF2A013.png||Accedirem amb l'usuari ''root'' de MariaDB}}
 +
{{imatge|M08UF2A014.png||Tenim la interfície web de PHPMyAdmin amb permisos de root}}

Revisió del 14:50, 28 set 2018

Enunciat

A partir d'una màquina CentOS 7 de nova creació, instal·la MariaDB i PHPMyAdmin a través de SSH. També configurarem l'Apache per a servir pàgines web des del home dels usuaris a l'estil: http://192.168.56.4/~usuari

Procediment

Partiré d'una instal·lació minimalista de CentOS 7 a la IP 192.168.56.4. Una vegada acabada la instal·lació del sistema, faré l'administració a través de SSH.

Primer de tot instal·laré apache i mariadb amb la comanda:

yum install mariadb mariadb-server httpd

Aleshores, posaré en marxa el servei MariaDB

systemctl enable mariadb
systemctl start mariadb

i el configuraré bàsicament amb l'script mysql_secure_installation i introduiré una nova contrasenya per a l'usuari root de MariaDB.

Després posaré en marxa i posaré l'arrencada automàtica d'Apache amb

systemctl enable httpd
systemctl start httpd

Un cop fet això, revisaré el Firewall i SELinux per tal de permetre l'accés remotament pel port 80 del servidor web:

firewall-cmd --add-service=http --permanent
setenforce 0
Nota: la comanda setenforce posa el SELinux en el mode que li diem com a paràmetre però retorna al comportament configurat (definit a /etc/selinux/conf) al següent reinici. De manera que si volem fer aquest canvi permanent, editarem el fitxer i posarem PERMISSIVE en comptes de ENFORCING.

Un cop tenint l'Apache i MariaDB instal·lats i funcionant, podem instal·lar el paquet PHPMyAdmin des del repositori epel-release:

yum install epel-release
yum install phpmyadmin
M08UF2A011.png


M08UF2A012.png


Si tot va bé, tindrem PHPMyAdmin funcionant i podrem accedir des de la màquina host des de la web http://192.168.56.4/phpmyadmin

M08UF2A013.png


M08UF2A014.png