Diferència entre revisions de la pàgina «ASIX/M08/UF4/Examen»
| Línia 34: | Línia 34: | ||
firewall-cmd --reload | firewall-cmd --reload | ||
</source> | </source> | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
Procedirem doncs a l'apartat de configuració. | Procedirem doncs a l'apartat de configuració. | ||
Revisió del 14:32, 15 feb 2019
Enunciat
Crea un servidor de media streamer amb Madsonic.
Requeriments previs
Partirem de la base d'una instal·lació de CentOS 7 minimal que es troba a la xarxa de VirtualBox amb l'adreça 192.168.56.100. L'administració es farà des del Fedora client (en la màquina virtual) mitjançant SSH.
Necessitarem tenir instal·lat el paquet wget per a poder descarregar el paquet de programari des de la xarxa o altres arxius d'Internet com ara multimèdia per a comprovar el funcionament. També instal·lo nano perquè m'hi sento més còmode per editar text:
yum install wget nano -y
Segons la pàgina de documentació de Madsonic, necessitem instal·lar un paquet de Java també:
yum install java-1.8.0-openjdk
Instal·lació
Des de la pàgina web de Madsonic, buscarem l'apartat d'instal·lació i descarregarem el paquet RPM per a RedHat/Fedora. Malauradament, la descàrrega no funciona i la descarregarem des de l'ordinador del professor al directori /opt per conveniència.
cd /opt wget http://172.16.190.50/iso/M08UF4/20161222_madsonic-6.2.9080.rpm
Una vegada descarregat, podrem procedir a la instal·lació amb l'ordre rpm
rpm -i ./20161222_madsonic-6.2.9080.rpm Starting madsonic (via systemctl): [ FET ]
Amb això, segons la documentació de Madsonic, tindrem el servidor funcionant pel port 4040; pel que haurem d'afegir una regla al Firewall del servidor per a poder accedir des de la xarxa:
firewall-cmd --add-port=4040/tcp --permanent firewall-cmd --reload
Procedirem doncs a l'apartat de configuració.