Diferència entre revisions de la pàgina «ASIX/M08/UF4/Examen»

De Lordwektabyte Wiki
Salta a la navegació Salta a la cerca
Línia 53: Línia 53:
  
 
==Prova de funcionament==
 
==Prova de funcionament==
 +
Podem provar de descarregar un arxiu de so mp3 de prova al servidor i comprovar si ''Madsonic'' el pot reproduir
 +
<source>
 +
cd /var/media/artists
 +
wget https://sample-videos.com/audio/mp3/wave.mp3
 +
</source>

Revisió del 14:54, 15 feb 2019

Enunciat

Crea un servidor de media streamer amb Madsonic.


Requeriments previs

Partirem de la base d'una instal·lació de CentOS 7 minimal que es troba a la xarxa de VirtualBox amb l'adreça 192.168.56.100. L'administració es farà des del Fedora client (en la màquina virtual) mitjançant SSH.

Necessitarem tenir instal·lat el paquet wget per a poder descarregar el paquet de programari des de la xarxa o altres arxius d'Internet com ara multimèdia per a comprovar el funcionament. També instal·lo nano perquè m'hi sento més còmode per editar text:

yum install wget nano -y

Segons la pàgina de documentació de Madsonic, necessitem instal·lar un paquet de Java també:

yum install java-1.8.0-openjdk

Instal·lació

Des de la pàgina web de Madsonic, buscarem l'apartat d'instal·lació i descarregarem el paquet RPM per a RedHat/Fedora. Malauradament, la descàrrega no funciona i la descarregarem des de l'ordinador del professor al directori /opt per conveniència.

cd /opt
wget http://172.16.190.50/iso/M08UF4/20161222_madsonic-6.2.9080.rpm

Una vegada descarregat, podrem procedir a la instal·lació amb l'ordre rpm

rpm -i ./20161222_madsonic-6.2.9080.rpm
Starting madsonic (via systemctl):                         [ FET  ]

Amb això, segons la documentació de Madsonic, tindrem el servidor funcionant pel port 4040; pel que haurem d'afegir una regla al Firewall del servidor per a poder accedir des de la xarxa:

firewall-cmd --add-port=4040/tcp --permanent
firewall-cmd --reload

Si ara provem d'accedir des del client al servidor pel port 4040 HTTP, veurem la pàgina de Login que ens diu que entrem amb usuari i passord admin:

M08UF4A05-1.png


Procedirem doncs a l'apartat de configuració.

Configuració

Després d'accedir per primera vegada a la WebGUI de Madsonic, se'ns presentarà un Getting Started per a configurar Madsonic en diversos passos:

M08UF4A05-2.png


És interessant canviar la contrasenya per defecte de la web. Ho farem des del punt 1. Marcarem el tick de canviar password i editarem:

M08UF4A05-3.png


Si seguim trastejant per la web, veurem que a dalt hi ha un menú amb diverses opcions on hi podem veure Media Folders. Hi farem clic:

M08UF4A05-4.png


Una biblioteca que ja hi ha per defecte, es troba a /var/media/artists. Pel que podem entendre que els arxius multimèdia que es trobin allà, podran ser reproduïts pel programa.

Prova de funcionament

Podem provar de descarregar un arxiu de so mp3 de prova al servidor i comprovar si Madsonic el pot reproduir

cd /var/media/artists
wget https://sample-videos.com/audio/mp3/wave.mp3