Servidor de missatgeria instantània amb Prosody
Enunciat
Agafeu la màquina ExServer i instal·leu el servidor de missatgeria Prosody. Per comprovar el funcionament, fareu servir el client Pidgin. Es troba al repo epel. +info a https://prosody.im/doc/configure
Requeriments previs
Habilitarem el repositori epel
yum install epel-release -y
Desactivarem el selinux de manera temporal amb
setenforce 0
encara que si ho volem desactivar de manera permanent haurem de canviar la directiva de /etc/selinux/config</source> i deixar-lo Disabled.
Haurem d'editar l'arxiu /etc/hosts dels clients (ExClient i Fedora amfitrió) perquè el domini prosody.guillem apunti a la IP del servidor (192.168.56.100); encara que no és obligatori perquè podríem definir la IP com a "domini" en el Pidgin i ens serviria.
Instal·lació
Instal·larem el software des de repositoris amb yum:
yum install prosody
Configuració
L'arxiu de configuració principal de Prosody és /etc/prosody/prosody.cfg.lua però veiem que fa un include de tot el que es trobi a /etc/prosody/conf.d/*.conf. Allà hi ha un example.com.cfg.lua que podem fer servir de base i adaptar a les nostres necessitats. L'editarem de la següent manera:
- Línia 3: editem i posem el domini que volem que serveixi de base pel servidor
VirtualHost "prosody.guillem"
- Línia 4: esborrem perquè apliqui aquell arxiu
enabled = false -- Remove this line to enable this host
Per a afegir usuaris ho farem amb la comanda prosodyctl
prosodyctl register usuari1 prosody.guillem password
prosodyctl register usuari2 prosody.guillem password2
Prova de funcionament